4 WRZEŚNIA, NIEDZIELA

12:00

Warsztaty tańców ludowych

HOL

BILETY

Warsztaty tańców ludowych dla dzieci w wieku 6-10 lat

Tęgie Chłopy – prowadzenie

Zabawa taneczna dla najmłodszych uczestników Turnieju Muzyków Prawdziwych. Pod czujnym okiem członków kapeli Tęgie Chłopy, w rytm wygrywanych na żywo tradycyjnych melodii, dzieci biorące udział w warsztatach poznawać będą podstawy polskich tańców ludowych oraz zabawy taneczne z różnych regionów Polski. 

 

17:00

Koncert finałowy

SALA SYMFONICZNA

BILETY

Część I:

Laureaci Turnieju Muzyków Prawdziwych

Część II:

„Pieśni zbójnickie” Krzysztof Trebunia-Tutka & Tymon Tymański

Krzysztof Trebunia-Tutka – śpiew, skrzypce, koza

podhalańska, fujary, dwojnica, trombita, róg

Tymon Tymański – śpiew, gitary

Anna Trebunia-Tutka – śpiew, skrzypce

Łukasz Miętus - śpiew, skrzypce, altówka

Marcin Trebunia-Tutka – śpiew, dwojnica, fujara, basy podhalańskie

Irek Wojtczak – saksofony, klarnet basowy

Adam Żuchowski – kontrabas

Roman Ślefarski – perkusja

 

Po dwóch dniach konkursowych zmagań wyłonieni podczas przesłuchań laureaci II Turnieju Muzyków Prawdziwych wystąpią na koncercie finałowym w sali symfonicznej Filharmonii. Zaprezentują się najlepsi śpiewacy, instrumentaliści, kapele i zespoły śpiewacze z różnych regionów kraju, udowadniając bogactwo tradycyjnej kultury muzycznej.

W drugiej części koncertu finałowego na scenie wymiesza się ze sobą energia górskiego halnego i wiatru od morza. „Pieśni zbójnickie” będą spotkaniem dwóch światów i dwóch artystycznych osobowości: twórcy rozkochanego w tradycjach ludowych oraz bezkompromisowego kontrabasisty jazzowego i rockowego gitarzysty, obu połączonych pragnieniem zachowania dziedzictwa kulturowego Podtatrza w zupełnie nowym wymiarze. Panowie opracowali pieśni zbójnickie w niespotykanej dotąd odsłonie – nowa energia dwóch muzycznych żywiołów tchnęła nowe życie w najdawniejsze tradycje góralskie. Muzyka zawiera charakterystyczne dla Podhala melodie i brzmienia, inspirowane XIX-wiecznymi zbiorami Oskara Kolberga, Ludwika Zejsznera oraz Jana Kleczyńskiego, zakrapiane elementami współczesnego jazz-rockowego instrumentarium.